Digital konceptudvikling

For at skabe værdi for din målguppe skal din digital konceptudvikling have fokus på en målrettet markedsføring og en brugerorienteret kommunikation.
 
Der er brug for flere afklaringer, når du skal udvikle digitale koncepter og vælge platforme og medier. Den overordnede digitale strategi for dine online aktiviteter er vigtig og den skal tage højde for din målgruppe, din virksomheds overordnede mål og dine ressourcer.
 
Hvilke plaforme er relevante for din målgruppe? Er der gode blogs, særlige online medier eller influenter/ambassadører, som kunne være relevante at bruge over for din målgruppe? Er din målgruppe på LinkedIn, Twitter, Instagram, Facebook? Er der særlige hashtags, som din virksomhed skal holde øje med og bruge?
 

Et par gode råd til dit indhold

Husk at din kommunikation skal fokusere på at skabe indhold af værdi for din modtager. Indhold, der skaber interaktion ved at inddrage og engagere modtageren er bedre. SEO er vigtigt, men det er vigtigere at få skabt værdifuldt indhold.
 
Godt indhold kan leve på flere medier og kan genbruges. Kig allerede produceret indhold igennem, og vurdere om der er noget, som kan genudsendes. Måske kræver det en let redigering. Brug nye billeder, små videoer eller slideshow sammen med de tidligere indhold og giv det nyt liv. Traditionelt indhold fra trygsager kan klippes til og genudgives digitalt på tværs af medier og kanaler fe.sk. kan Facebook indlæg deles i blogs og på LinkedIn.
 
Vil det være relevant for din virksomhed at tilbyde online arrangementer som webinarer?
 

Og lige en sidste ting

Husk at måle og evaluer på dine digitale resultater – så ved du, hvad der virker!
 
Jeg er dygtigt til at skabe struktur og overblik. Jeg kan derfor hjælpe dig med at komme fra koncept til planlægningen af indhold og de online marketingaktiviteter i din virksomhed. Jeg kan styre dine online projekter og sikre fremdrift og kvalitet på freelance basis – når du har brug for det.